Robert Wells Rhapsody In Rock, är Dalhallas största och längsta publiksuccé någonsin, med flest föreställningar sedan starten 1998.

Till sommaren, den 21 & 22 juli 2023, presenterar vi ”The Golden Age Concert”, två mäktiga och musikaliska Rhapsody In Rock kvällar på Dalhalla. Tillsammans med Robert Wells, en över 30 man stark ensemble, flertalet specialinbjudna gästartister på scen och ett spektakulärt fyrverkeri bjuds vi på höjdpunkter från det allra bästa genom åren.

Biljetterna till Rhapsody In Rock "The Golden Age Concert" släpps tisdag den 22 november kl.08.00 via www.rhapsodyinrock.se

- Det är fantastiskt att åter få komma till ”vår egen” nationalarena i sommar. För mig är det svårt att jämföra någon annan spelplats med den mäktiga känslan man får på scenen i Dalhalla.

- Jag är så stolt över att de flesta musiker och medarbetare följt med på hela denna musikaliska resa. Egentligen en ”Mission Impossible”, med tanke på att första konserten 1989 i Sundsvall endast hade 80 (!) personer i publiken.

- Vi har sedan 2021 utökat med fler artister, som precis som jag brinner för entertainment. Publiken är i allas medvetande när vi planerar konserterna och vi vill alltid ge alla, största möjliga upplevelse på plats, säger Robert Wells.

"Golden Age Concert" presenterar en gränslös tidsresa genom musikens olika genrer. Med 100% garanterad spelglädje och ”Old Time Entertainment” tillsammans med både nya och välkända artister på scenen den 21 & 22 juli sommaren 2023.

Om Rhapsody In Rock: Över 1 950 000 har sett och upplevt Rhapsody In Rock bara i Skandinavien och har fortfarande publikrekordet på Ullevi 2003 med sittande publik. Dessutom 55 utsålda konserter bara i Dalhalla. Roberts Wells ”Rhapsody In Rock” har turnerat bland annat i USA, Australien, Tyskland, England, och ett flertal gånger till Kina. Sex guldskivor och två Platinumutmärkelser.

21 av Rhapsody In Rock-konserterna har sänts i svensk tv, vilket torde vara svenskt rekord. Det har även blivit antal tv-sändningar
internationellt från bland annat Rhapsody-turnéerna i Kina, USA och Australien för att nämna några av ländera.

Rhapsody In Rock "The Golden Age Concert" den 21 och 22 juli 2023 kl.20.00 på Dalhalla i Rättvik.

Läs mer via www.rhapsodyinrock.se
Press: www.werecki.com