Jens Hulténs soloföreställning "Sista Matchen" besöker under hösten 8 större städer runtom i landet från Ystad i söder till Gävle i norr. Föreställningen är skriven Jens Hultén och Benny Haag i regi av Rickard Günther.

-Jag är så tacksam för att nu få möjligheten att berätta en historia som jag tror kommer att vara allmängiltig. Det är en ytterst personlig föreställning som tar upp frågor och funderingar kring utanförskap, föräldraskap, rädslor, tillhörighet, missbruk, tankar om livet och döden. Tunga ämnen kan tyckas men det är skrivet med humor och perspektiv. Säger Jens Hultén.

Soloföreställningen "Sista Matchen" utspelar sig i ett omklädningsrum där en man är redo för att gå sin sista match. Är det i kampsport? Är det mot missbruket? Är det mot döden? Är det mot sina demoner? Pjäsen tar upp alla dessa frågor som går från den enskilda människans missbruk till hela mänsklighetens missbruk.

En svidande betraktelse över mänskligheten med en svart humor där vi även får en inblick i det ofta påhittade utanförskapet med offerkoftan som verktyg. Vi vill ju alla bli älskade till vilket pris som helst, eller?

Jens har genom åren medverkat i några av de största Hollywoodfilmerna (”Mission Impossible”, ”Skyfall”, ”Alpha” och i svenska succéfilmer som ”Hundraåringen” m.m. och blivit rikskänd som Seth Rydell i filmerna om ”Johan Falk”).

Jens Hultén medverkar även i SVT Go'kväll onsdag den 26 oktober.

Turnéplan: Jens Hultén "Sista Matchen" 2022:

19 okt Stockholm, Scalateatern

20 okt Stockholm, Scalateatern

21 okt Växjö, Växjö teater

22 okt Ystad, Ystad teater

27 okt Gävle, Gävle teater

28 okt Eskilstuna, Teater

29 okt Nyköping, Teatern

30 okt Karlstad, Scalateatern

3 nov Göteborg, Lisebergsteatern

6 nov Örebro, Hjalmarbergman teatern

Biljetterna är släppta via: www.sistamatchen.se