Om SvenskMusik

SvenskMusik är en fristående och oberoende webbtidning som är en del av nyhetstjänsten SvenskPress.se. Nättidningen innehåller aktuella artiklar och information om svensk musik, artister och band
En dynamisk branschtidning som ger alla samma möjlighet att berätta och publicera sina nyheter och artiklar för alla som är intresserade av ämnet.
I och med detta blir materialet lätt att hitta för sökmotorerna och följaktligen även för alla de som söker information om vad ni kan erbjuda och det ni berättar om här.

SvenskMusik är alltså en webbplats och presstjänst för de som är medvetna och inser mervärdet av att nå ut med information i fler kanaler än bara en egen hemsida och sociala medier. Alla som vill får medverka och tipsa om det som har med turism, besöksmål och sevärdheter i Sverige att göra.
Det redaktionella materialet är således producerat och finansierat av publicisterna själva.
SvenskMusik publiceras utan presstöd eller partipolitisk tillhörighet.

Privatpersoner, föreningar och företag - alla får medverka som publicister. Redaktionen är således både demokratisk, kooperativ och genereras utifrån marknadens eget behov och intresse.
Publiceringen av SvenskMusik sker i samarbete med nyhetsbyrån och presstjänsten SvenskPress.se.

Vill ni också vara med och marknadsföra er verksamhet genom att publicera nyheter och artiklar om er och er verksamhet som kan intressera SvenskMusik läsare? Då är du är varmt välkommen, mer informationen finner du nedan.

Ordet är fritt - och ditt!

Joe Formgren
Ansvarig utgivare och t.f redaktör
info (a) svenskpress.se
Gestrike Media AB
Telefon 026-126 126

Medverka
Att publicera era artiklar och nyheter genom den här presstjänsten på den här webbplatsen erbjuder flera fördelar:
• Ni når en ny målgrupp av läsare som är intresserade av just er bransch.
• Ni når läsare som söker exakt det ni publicerar genom hög sökbarhet.
• Ni bygger värde och SEO (Search Engine Optimization) med externa länkar till er hemsida.
• Ni kan dela länkar från tjänsten i sociala medier och få större uppmärksamhet än att skriva egna inlägg.
• Ni får komplett statistik på hur många som läser era artiklar.
• Ni får lång livslängd på era artiklar. Nya läsare tillkommer på alla artiklar oavsett när de publiceras.
• Ni har fullständig kontroll på ert material och kan alltid redigera eller ta bort tidigare artiklar.
• Ni kan även få publicera evenemang, erbjudanden och videos - kontakta oss för mer information om detta.

Registrering
Kom igång och publicera genom att registrera dig under "Publicera" med din e-postadress och väljer ditt eget lösenord. Detta gäller både företag, föreningar och privatpersoner.
Ta del av villkoren här >>
Registrera er här >>

• Privatpersoner och föreningar
Testa att publicera en artikel fritt.
Därefter 495:-/år inkl. moms.
Betalning sker via Swish 1234556312 - ange Namn + SvenskMusik
Priset inkl. moms.
• Företag 995:-/år exkl. moms.
Faktureras utifrån registreringsuppgifterna.

Hjälp med publicering
Har ni en färdig artikel, text och bild men vill ha hjälp med att publicera den i stället för att registrera er så löser vi det genom Presstjänst för 995:- per artikel. Kontakt här >>

Ännu större spridning av era artiklar
Registrera er och publicera era artiklar genom presstjänsten SvenskPress.se
Då blir era artiklar med i den nationella databasen samt automatiskt publicerad i flera nättidningar än denna.

Hjälp med ert PR-arbete
Genom Presstjänst kan vi ta ett helhetsgrepp och hjälpa er löpande med att formulera, publicera och distribuera era nyheter till alla svenska medier och ytterligare kanaler. För mer information om Sveriges bästa PR-tjänst om ni vill utveckla ert PR-arbete:

Vad vill du läsa?
Publicera